MEGA-diploma

Vorige week dinsdag 10 maart kwam burgemeester Peter Roose langs in het zesde leerjaar. Hij kwam er namelijk de MEGA-diploma's uitreiken aan de leerlingen van de klas. Zij kregen de voorbij weken een tiental lessen in dit project, waarvan de afkorting staat voor "Mijn Eigen Goede Antwoord". In dit project leren de kinderen hoe correct te reageren in noodsituaties en hoe ze zich in de toekomst op een assertieve manier kunnen verzetten tegenover ongewenst gedrag en dergelijke. Een aantal lessen werden gegeven door een politiebeambte. Als apotheose kunnen ze dinsdagnamiddag 22 maart naar een toneelstuk met aansluitend een heuse fuif in zaal Zonnebloem.