In het vierde leerjaar bouwen we verder op de leerstof van het derde leerjaar. Rekenen, taal, muzische vorming, wereldoriëntatie, turnen en zwemmen op het niveau van elk kind als individu. Hier houden we in de klas zeker rekening mee. Elk kind volgt op zijn tempo zijn leertraject.

Omdat we geloven in ervaringsgericht leren gaan we vaak op pad buiten de school. We bezoeken de Dodengang en de Ijzertoren, we trekken naar Brugge - de hoffdplaats van onze provincie - , we nemen deel aan allerlei sportactiviteiten van Stichting Vlaamse Schoolsport. We maken een verkeerswandeling in eigen gemeente, ... Ook sportklassen of een schoolreis staan op het programma. Eigen inbreng zorgt ervoor dat kinderen met plezier naar school komen. Vandaar dat we jaarlijks een project uitwerken dat door de kinderen zelf wordt gekozen.