Soms wordt er gezegd dat het vijfde leerjaar moeilijk is. Wij zien het liever als een fantastische uitdaging.
In het vijfde leerjaar is het leren plannen heel belangrijk daarom krijgen de kinderen de meeste taken en lessen goed op voorhand. Ook werken we aan leren leren. Alle vakken komen uiteraard aan bod maar ‘nieuw’ is toch het vak Frans.
De wereld en de actualiteit halen we binnen in onze klas en indien mogelijk trekken we er op uit voor een interessante, een culturele of een sportieve uitstap.
We werken soms in groepjes en leren zo hoe belangrijk en leuk het is om goed samen te werken.
Als kers op de taart gaan we om het jaar op bosklassen en op sneeuwklassen. Er valt dus heel wat te beleven in het vijfde leerjaar.

De klas van juf Tine