Godsdienstles is luisteren. Luisteren naar verhalen.

Verhalen van elkaar.

Verhalen uit de Bijbel.

Verhalen die ons waarden van het leven meegeven.

Verhalen van andere levensbeschouwingen.

Verhalen die ons leren openstaan voor hulporganisaties.

Kerkelijke feesten.

We gaan een schooljaar lang op weg met de kerkelijke feesten.

Allerheiligen en Allerzielen, Advent en Kerstmis, Veertigdagentijd en Pasen.

Eerste communie.

In het eerste schooljaar wordt uw kind uitgenodigd op een ouderavond die georganiseerd wordt vanuit de werkgroep eerste communie en de parochie.

U bent niet verplicht uw kind zijn/haar communie te laten doen.

De voorbereiding gebeurt in de klas, in samenspraak met de parochie. Er zijn ook instapvieringen

Vormsel.

Binnen het decanaat Diksmuide-Veurne word je gevormd op 12 jaar.

De vormselcatechese wil gedurende een niet te lange periode twaalfjarigen laten kennismaken en proeven van wat Kerk-zijn op vandaag getekent: groepsvorming, inzet, gebed, verkondiging...

Deze initiatie gebeurt op de parochie met catechisten in samenwerking met het gezin.

Kinderen die in het vijfde of zesde leerjaar zitten krijgen in september een folder mee.

In deze folder staan de contactgegevens voor de kandidaatvormeling. Het is dus aan hen om contact op te nemen met de vormselverantwoordelijke van de parochie waartoe ze behoren ten einde de juiste info te bekomen.