vernieuwde kleuterspeelplaats

Op vrijdag 20 mei werd de vernieuwde kleuterspeelplaats plechtig geopend. De kleuterspeelplaats bestaat uit 2 delen: de ene helft bestaat uit kunstgras en de andere helft uit rubbertegels. Dit beperkt het valgevaar enorm en al zeker de eventuele gevolgen die daaraan verbonden kunnen zijn. Tegen de muur bij het kunstgras is een laag klimgedeelte voorzien. Op de speelplaats zelf bevinden zich leuke speeltoestellen en picknicktafeltjes die mede gefinancierd werden door de Vriendenkring van onze school. Om tijdens de warme zomermaanden de schaduw tijdig te kunnen opzoeken werden een vijftal mooie, grote en kleurrijke parasols aangekocht. Foto's van deze opening vindt u in de fotogalerij op deze website.

Tijdens de opening waren er toespraken van meester Yves (wnd. directeur), VĂ©ronique De Merlier (Algemeen directeur Scholengroep Westhoek) en van de burgemeester van Veurne, Peter Roose, die vergezeld was van de schepen van onderwijs Nathalie Delva. De mensen van de mobiele ploeg van de Scholengroep, die de werken uitvoerden, werden door de Algemeen directeur in de bloemetjes gezet.

Aansluitend vond er een gezellige receptie plaats waarbij de lekkere hapjes gemaakt en opgediend werden door de ijverige leerlingen van het vijfde leerjaar.

De kinderen vinden hun nieuwe speelplaats alvast fantastisch. Kom zeker eens een kijkje nemen!