Herinhuldiging gedenkplaten WO I en II

Deze namiddag, 10 november, werden twee bronzen gerestaureerde gedenkplaten heringehuldigd, in aanwezigheid van onze burgemeester Peter Roose, met daarop de namen van slachtoffers van de Eerste en Tweede Wereldoorlog, allen oud-leerlingen van onze school. De derde graad woonde de plechtigheid bij en enkele leerlingen (Alexander, Casper en Simon) brachten een gedicht. Tot voor enkele jaren hingen deze gedenkplaten op de speelplaats van de lagere school, nu hangen ze beter zichtbaar in de Smissestraat, vlakbij de hoek met de Handboogstraat. Klaroenblazers brachten hulde en er werden bloemenkransen neergelegd. Omdat we het nooit zouden vergeten en omdat oorlog jammer genoeg nog steeds brandend actueel is.